آغاز به‌کار نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان در پیشوا

همزمان با هفته گردشگری، بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی توانمندی‌های بانوان در محل حرم امامزاده جعفر بن موسی (ع) شهرستان پیشوا آغاز به کار کرد.

به گزارش میراث آریا، صبح روز یکشنبه ۸ مهرماه، نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه توانمندی‌های بانوان با حضور مریم خدابنده، رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حسین قربانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی دهقان دهیار روستای عسگرآباد و جمعی از هنرمندان محلی پیشوا افتتاح شد.

این بازارچه به منظور نمایش و فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی بانوان برگزار می‌شود.

مریم خدابنده درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه که در محل بازارچه حرم امامزاده جعفر بن موسی (ع) دایر شده است، شامل ۱۵ غرفه متنوع از صنایع دستی محلی و سوغات شهرستان پیشوا است. غرفه‌داران با ارائه هنرهای خود در این بازارچه، فرصتی برای معرفی و فروش تولیدات دستی خود به بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: این رویداد علاوه بر نمایش توانمندی‌های هنری بانوان منطقه، فرصتی مناسب برای حمایت از صنایع دستی محلی و رونق اقتصادی زنان هنرمند است. 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پیشوا همچنین از نقش این بازارچه در توسعه گردشگری محلی و معرفی فرهنگ شهرستان پیشوا به بازدیدکنندگان قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به فعالیت خود ادامه خواهد داد و بازدید برای عموم آزاد است. این رویداد فرهنگی در هفته گردشگری فرصتی برای ترویج و حمایت از هنرهای بومی و دست‌ساز بانوان پیشوا به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070900747
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha